Dag 6 t/m 8 - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Johan Oostland - WaarBenJij.nu Dag 6 t/m 8 - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Johan Oostland - WaarBenJij.nu

Dag 6 t/m 8

Door: Johan Oostland

Blijf op de hoogte en volg Johan

06 Juli 2014 | Thailand, Phuket

Toch maar een vliegticket gekocht bij een toerist information center. Het zag er wat dubieus uit, maar we zijn super goed geholpen door een ontiegelijke homo (nee serieus hij was gewoon homo). Gelijk ook maar een jungle trip geboekt, want dat was voor mij 1 van de redenen om naar Thailand te gaan.

Tijdens de jungletrip zijn we gestart met rafting op een bamboe vlot. Een tiental lange bamboe stokken aan elkaar geknoopt waar we dan met vijf personen op moesten, 4 passagiers en 1 bestuurder. De bestuurder van het vlot zat de hele tijd te grappen over slangen, totdat het moment dat er wel een slang richting het vlot zwom. Gelukkig waren we net oprijd gepasseerd en zwom de slang achter het vlot langs.
Als tweede een olifanten tocht, waar Monika en ik niet zo weg van waren. We hadden dit vorig jaar ook al gedaan en het is pure mishandeling van deze kolossale dieren die geketend zitten aan een ketting wanneer geen tochten doen.
Als laatste de trekking door de jungle. Deze had ik me wel wat anders voorgesteld. Het pad dat we moesten bewandelen was vrijwel overal goed begaanbaar, vanwege de reeds aangelegde voetpaden. Op sommige plekken moesten we een wat minder begaanbaar deel bewandelen, maar dit was nagenoeg verwaarloosbaar. Halverwege de trektocht door de jungle was er tijd voor wat verkoeling bij een waterval. Heerlijk!

De laatste dag in Chiang Mai, een stad dat een mooie herinnering bij ons achterlaat. Op naar het vliegveld en naar Phuket, welke we in een vlucht van twee uur bereiken. We hadden een transfer geboekt vanaf het vliegveld naar ons hotel, echter nadat we vier keer het transferium zijn op en af gewandeld en niemand konden bekennen met of een bordje met onze naam of een bordje met ons hotel, toch maar een taxi genomen naar ons hotel.

Voor een meerprijs van slecht 2 euro konden we een grand deluxe kamer boeken, dus hebben we dit gedaan. Bij aankomst van ons hotel was dit ook niets gelogen, wat een luxe. Een kamer dat twee keer zo groot was dan dat in Chiang Mai en van alle gemakken voorzien. Zelfs het vergrendelen van de deur gaat automatisch en moet via een aparte knop van het slot worden gehaald.

Later toen we langs het strand liepen om een geschikt restaurant te vinden kwamen we er achter waarom dit luxe hotel vermoedelijk zo goedkoop was. Alle eetgelegenheden en bars zagen er uitgestorven uit en velen deden hun best om ons binnen te krijgen. Zoals we Phuket nu hebben gezien is het een mooie locatie om te stappen, maar we zijn blij als we over twee dagen weer vertrekken, vermoedelijk naar Krabi per boot...