Dag 5 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Johan Oostland - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Johan Oostland - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Johan Oostland

Blijf op de hoogte en volg Johan

03 Juli 2014 | Thailand, Chiang Mai

Ons eerste ontbijt bij het hotel was zoals ze hier in Thailand noemen een Amerikaans ontbijt. Niks mis mee afgezien van een kleffe worst waarvan ik het vleessoort niet kan plaatsen. Na het ontbijt tijd voor wat actiefs: rafting!

We werden laat in de ochtend opgehaald voor een rit de bergen in. We waren de enige die vanuit Chiang Mai werden opgehaald dus we hadden een tien persoons bus voor ons alleen. Eenmaal aangekomen bleken wij de eersten te zijn en konden we beginnen de lunch. Kort nadat we gestart waren met onze lunch kwamen ook andere gasten en twee heren schoven bij ons aan tafel.

Rafaël en Ben waren de twee heren die na de instructies van het raften een boot met ons deelden. De hele raft toer duurde ongeveer 2 uur, waarvan het eerst uur vrij rustig was. We konden genieten van de omgeving en die was prachtig. De stroming voer ons door de jungle. Aan weerszijden van de rivier waren bergwanden begroeid met bomen en planten.

" Now we are half way en it's goiing to get ruffer", vertelde de bestuurder van onze boot. En dat ging het inderdaad, de stroming werd op sommige plaatsen behoorlijk sneller en de rotsen waarlangs we voeren waren groter dan voorheen, maar vooral de doorgang waarlangs we moesten varen was nauwer. Veel nauwer. Diverse keren zaten we vast en moesten van met z'n allen naar de linker of rechter zijde van de boot, heen en weer bewegen om de boot los te krijgen of met je peddel tegen de rotsen duwen. Wanneer we vervolgens dan weer los waren de boot behoorlijk vaart maakt zodat je op sommige momenten het idee had dat de gehele boot om zou slaan of je uit de boot gelanceerd zou worden.

BAM! Met volle vaart klapten we tegen een rots aan. De stroming was behoorlijk snel geworden en we bleven in de stroming peddelen zodat we als eerste konden finishen. Na de klap lag Monika in het water en keek ze verward om zich heen. Gelukkig hadden we een oplettende gids die haar binnen een aantal seconden weer in de boot had. Ze kwam er vanaf met alleen een aantal schrammen. Onze inspanningen mochten niet baten, want helaas pas als tweede gefinisht.

We hebben besloten ons verblijf in Chiang Mai nog met twee dagen te verlengen. Het is een leuke stad met een goede sfeer en vriendelijke mensen. Daarnaast willen we nog graag een trektocht doen door de jungle voordat we naar Phuket vliegen. Een ticket voor zo'n korte vlucht je echter wel behoorlijk prijzig. Morgen maar even kijken of we op het vliegveld zelf nog een vliegticket kunnen bemachtigen die minder prijzig is dan via internet, al betwijfel ik dit...