Dag 4 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Johan Oostland - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Johan Oostland - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Johan Oostland

Blijf op de hoogte en volg Johan

02 Juli 2014 | Thailand, Chiang Mai

Wanneer ik wakker word kijk ik op mijn horloge; half 3 en buiten is het nog pikdonker. Ondanks dat het bed prima ligt en het niet vervelend is om in de trein te slapen, kan ik de slaap niet vatten. Toch val ik langzaam maar zeker weer in slaap en wordt gewekt door een stem die vriendelijk doch schel roept: "orange juice!". Goedemorgen!! Het is inmiddels 6 uur en heb toch nog 3 uur extra nachtrust kunnen pakken. Ik neem het sap aan en bedank vriendelijk.

Niet veel later is Monika ook wakker en beginnen we aan ons ontbijt; een ham/kaas sandwich met frietjes (hoe verzin je het in de ochtend, maar wel lekker moet ik bekennen). Om 5 over 8 arriveren we op station Chiang Mai, waar we welkom worden geheten door een horde taxichauffeurs die ons maar al te graag een lift willen geven naar het hotel.

Eenmaal aangekomen en ingecheckt bekijken we onze kamer. Deze was minder lux dan in Bangkok,maar heeft alle voorzieningen die we nodig hebben; een bed om te slapen en een douche + toilet. Na deze kamerinspectie gelijk maar de stad verkennen. Bij de receptie staan twee fietsen die door het hotel gratis ter beschikking wordt gesteld aan hun klanten.

Nu waren deze fietsen wat aan de kleine kant en de dame van de receptie wist ons te vertellen dat deze fietsen veelvuldig werden gebruikt door hun Chinese gasten. Dus ik met een lengte van 1,84 op een fiets waar deze Chinezen normaal op hebben kunnen fietsen. Dit moet een hilarisch gezicht zijn geweest voor de mensen van Chiang Mai. Je moet je voorstellen dat een man van mijn lengte op een fiets fietst die zo klein is dat mijn knieën bijna boven het stuur uitkomen.

Ons hotel lag een beetje buiten de binnenstad van Chiang Mai en om naar de binnenstad te fietsen duurt het ongeveer 20 minuten. Na enkele minuten hadden we door dat het verkeer links rijdt dus dat wij dit ook maar moesten doen, maar het was een rustige ochtend zonder al teveel verkeer dus onze taferelen hebben geen problemen opgeleverd. In Chiang Mai hebben we een aantal tempels bezocht, maar na een stuk of drie ben je er ook wel behoorlijk flauw van. Vermoedelijk zijn wij vrij grote cultuur barbaren.

Op de terugweg naar ons hotel begon de spits goed op gang te komen. Daarnaast konden we dezelfde weg niet meer terug fietsen, aangezien het eenrichtingsverkeer was waardoor we moesten zoeken naar een alternatieve route. Na een aantal stops te hebben gemaakt om weer de kaart erbij te pakken om te kijken hoe we moesten rijden en een aantal mensen om informatie te hebben gevraagd (mensen zijn hier trouwens super vriendelijk, echt heel anders dan in Bangkok waar je toch het gevoel hebt dat het alleen maar om geld gaat) begaven wij ons door het verkeer.

Het werd steeds drukker en drukker en volgens mij waren wij de enige fietsers die door het verkeer heen manoeuvreerden. Links en rechts waren er auto's, motors of scooters die je in haalden. Volgens mij kwamen we op wegen waar het waarschijnlijk niet toegestaan was om je met de fiets te begeven, maar zolang dat niet met een bord was aangegeven langs de weg gingen wij er gewoon overheen. Uiteindelijk na ongeveer 10 keer verkeerd te zijn gereden en het nodige vloekwerk, hebben we het hotel weer terug gevonden.

Nu lekker een plons in het koude zwembad en daarna maar eens lekker de stad in om te genieten van een welverdiende warme maaltijd. Ditmaal maar met de taxi denk ik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Thailand

Rondreis door Thailand

Recente Reisverslagen:

06 Juli 2014

Dag 6 t/m 8

03 Juli 2014

Dag 5

02 Juli 2014

Dag 4

01 Juli 2014

Dag3

30 Juni 2014

Dag 2
Johan

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 1735

Voorgaande reizen:

30 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

28 Juni 2014 - 19 Juli 2014

Thailand

Landen bezocht: